سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
●▬▬▬▬๑۩ بچه تهرونی 
 
 

Kitchen-Tips-cooking-ideas 

گاهی اوقات برای بعضی مشکلات در حین آشپزی راه حل های بسیار آسانی وجود دارد که در زیر به بعضی از این فوت و فن ها اشاره شده است که فقط کافی است شما با آن ها آشنا شوید.

چگونه پسته‌های سفت و دربسته را باز کنید؟

بعضی از پسته‌ها، باز نیستند و فقط روزنه ای کوچک برای باز شدن دارند که به جای باز کردن این پسته ها با دندان یا ناخن، می توانید از این روش استفاده کنید: نصف پوست پسته دیگری را بردارید و در داخل روزنه خیلی کوچک قرار داده، مانند کلید بچرخانید، پسته به‌راحتی باز خواهد شد.

 چگونه پوسته تخم‌مرغی را که داخل ظرف تخم‌مرغ افتاده، جدا کنید؟

بسیار پیش می آید که هنگامی‌که تخم‌مرغی را در ظرفی می‌شکنید، تکه کوچکی از پوسته تخم‌مرغ داخل ظرف بیفتد؛ در این حالت، اگر آن را با انگشت یا قاشق بردارید، ممکن است به دلیل لیز بودنِ تخم‌مرغ، امکان پذیر نباشد. برای این کار قبل از برداشتن تکه پوسته تخم‌مرغ، انگشت خود را با آب مرطوب کنید و به پوسته ای که داخل ظرف افتاده بزنید. با این روش پوسته به انگشت‌تان می چسبد و می توانید به راحتی آن را بردارید.

 چگونه شکر قهوه‌ای سفت شده را نرم کنید؟

با گذشت زمان، رطوبت شکر داخل قفسه‌های کابینت تبخیر شده و شکر قهوه‌ای، سفت می‌شود؛ اما می‌توانید رطوبت از دست رفته را دوباره به شکر بازگردانید. کیسه شکر (بسته شکر) را به‌صورت دَرباز با یک فنجان آب در کنارش، در مایکرویو قرار دهید و به‌مدت سه دقیقه با قدرت بالا مایکروویو کنید، یا می توانید شکر را در کاسه‌ای بریزید و روی آن دستمال‌ حوله‌ای دولا و نمناک قرار دهید، سپس ظرف را با فویل یا سلفون بپوشانید و بگذارید به مدت یک شب در دمای اتاق بماند.

 عسل شکرک زده را دوباره تازه کنید.

آیا شیشه عسلی که در قفسه گذاشته‌اید سفت شده و شکرک زده؟ نگران نباشید، به‌راحتی می‌توانید آن را مانند شکل اولیه‌اش، زلال و شفاف کنید! فقط کافی است آن را به مدت ۱۵‌دقیقه، در ظرفی حاوی آب‌جوش که به‌مدت پنج‌ دقیقه خنک شده است، قرار دهید.

 استفاده از میوه های خیلی رسیده!

میوه‌هایی مانند موز، هلو و توت‌فرنگی را که خیلی زود رسیده می شوند، اگر در حال خراب شدن هستند می توانید به جای دور ریختن، آن‌ها را بشویید، پوست بگیرید، حلقه‌حلقه کنید، در کیسه فریزر قرار دهید و فریز کنید و آن‌ها را برای تهیه پای و اسموتی به کار برید.

 لکه‌ها را از تخته‌های کار چوبی پاک کنید!

لکه‌های آب توت‌فرنگی یا قطره‌های آب‌کمپوت و غیره ممکن است روی تخته کار بریزند؛ برای پاک کردن این لکه‌ها، مقداری نمک روی تخته کار بپاشید و با لیموترش، نمک را روی تخته کار بمالید. در مورد لکه‌هایی که خیلی سفت و چسبناک هستند، از دستمال‌های آشپزخانه آنتی‌باکتری یا اسفنج استفاده کنید، پس از آن تخته را کاملاً بشویید.

قابلمه‌ و تابه‌های سوخته را نو جلوه دهید!

بهترین تابه‌ها و قابلمه‌ها نیز پس از استفاده مداوم و طولانی مدت سیاه می‌شوند و هرچه برای ساییدن و سفید کردن آن‌ها تلاش کنید، هرگز درخشش اولیه را به دست نمی‌آورند؛ اما اگر تمیزکننده اجاق گاز را به قابلمه و تابه اسپری کنید و بگذارید به مدت یکی دو ساعت بماند، جرم‌های آن پاک خواهد شد! این روش برای کتری‌های ضد زنگ نیز بسیار مناسب است.




 ادامه مطلب...

موضوع مطلب :

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 93 شهریور 13 :: 4:57 عصر :: توسط : محمدامین

درباره وبلاگ
آرشیو وبلاگ
پیوندها
صفحات وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 85801