سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
●▬▬▬▬๑۩ بچه تهرونی 
 
 

هموطن: واقعا برای طراحی یک خانه نیاز به تجربه و مهارت خاصی است و برای انجام بهترین کار نیاز به دقت و تخصص بالایی است. اما همه توانایی مالی استخدام یک طراح داخلی را ندارند و نمی توانند در امر طراحی کسی را داشته باشند که تمام کارها را خودش انجام دهد. بعضی از ما هم دوست داریم تصمیمات مربوط به طراحی خانه خود را خودمان بگیریم و از سبک و ترجیحات خودمان استفاده کنیم.

چیدانه: واقعا برای طراحی یک خانه نیاز به تجربه و مهارت خاصی است و برای انجام بهترین کار نیاز به دقت و تخصص بالایی است. اما همه توانایی مالی استخدام یک طراح داخلی را ندارند و نمی توانند در امر طراحی کسی را داشته باشند که تمام کارها را خودش انجام دهد. بعضی از ما هم دوست داریم تصمیمات مربوط به طراحی خانه خود را خودمان بگیریم و از سبک و ترجیحات خودمان استفاده کنیم.

چگونه می توان بدون استخدام یک طراح داخلی یک فضا را از فضایی کسل کننده تبدیل به فضایی زیبا کرد و ایده این کار را از کجا باید گرفت؟

فوت و فن های طراحان دکوراسیون

بیایید نگاهی به چند نکته بیاندازیم که به شما کمک می کند تا اتاق خود را به گونه ای طراحی و سازماندهی کنید که تبدیل به فضایی شود که انگار یک طراح داخلی آن را طراحی کرده است. اگر از این نکته ها پیروی کنید به زودی دوستان تان که به خانه شما می آیند همگی از شما درخواست تلفن طراح داخلی خانه یتان را می کنند. چه بخواهید خانه شما شبیه یک هتل لوکس شود و چه بخواهید آن را طراحی ساده ای بکنید، نکات موجود در این مطلب به شما کمک شایانی می کند. 

فوت و فن های طراحان دکوراسیون

مجلات و وب سایت های دکوراسیون پر از ایده های طراحی هستند

اکثر افرادی که در سایت های طراحی عضو هستند و یا در آن فعالیت می کنند دوست دارند که فضای داخلی خانه آن ها زیبا و جذاب باشد. همان طور که همه می دانیم، وب سایت های طراحی می توانند ایده هایی به ما بدهند تا خلاقیت ما در این زمینه رشد چشم گیری کند.

اگر تاکنون برای ثبت ایده های خود از یک برد یا تخته ایده ها استفاده نمی کرده اید این کار را الان انجام دهید. این کار اولین گام در خلق و طراحی خانه مورد علاقه شماست.

در سایت ها به دنبال خانه هایی بگردید که برای شما جذاب هستند و طراحی های مورد علاقه خود را جمع آوری کنید، و یا خیلی ساده چند مجله طراحی بخرید و تصاویر مورد علاقه خود را در آن ها جدا کنید. 

پس از جمع آوری تصاویر جذاب و مورد علاقه خود، یک گام به عقب برگردید و به دقت به تمام تصاویر نگاه کنید. این کار باعث می شود تا شما سبک طراحی خاص خود را پیدا کنید. شما از سبکی که به آن علاقه دارید تعجب خواهید کرد. 

فوت و فن های طراحان دکوراسیون

پالت رنگی: از سه رنگ یا سه سایه رنگی استفاده کنید

اکنون که به سبک مورد علاقه خود رسیدید، باید یک پالت رنگی برای فضای خود انتخاب کنید. این مرحله بخش دشواری است. رنگ بسیار شخصی است و در ما حالات متفاوتی ایجاد می کند. اما خیلی این مسئله مهم نیست، رنگی مورد علاقه خود را انتخاب کنید. به برد ایده هایتان نگاه کنید: چه رنگی در اکثر تصاویر مورد علاقه شما غالب است؟

ما به شما نمی گوییم که چه رنگی انتخاب کنید، اما به شما می گوییم که بهتر است سه رنگ یا سه سایه رنگی را با هم ترکیب کنید. یک رنگ برای دیوارها، یک رنگ برای وسایل بزرگ مانند صندلی ها، و رنگی دیگر برای وسایل کوچک تر مانند گل ها، کوسن ها، و غیره. به یاد داشته باشید که رنگ تحت تاثیر میزان نور موجود در اتاق شماست. از پنجره های سرتاسری استفاده کنید تا رنگ های موجود در اتاق شما بیش از پیش به چشم بیاید.

برای مثال فرض کنید که شما ترکیب رنگ های قهوه ای، سبزآبی، و نارنجی را انتخاب کرده اید. قهوه ای احتمالا در دیوارها، سبزآبی در صندلی ها، و نارنجی در کوسن ها و وسایل تزئینی مورد استفاده قرار می گیرد. این فرمول ترکیب سه رنگ تقریبا در همه جا کارایی دارد. فقط به یاد داشته باشید، ترکیب سه رنگ بسیار بهتر از ترکیب یک یا دو رنگ است، چراکه ترکیب یک یا دو رنگ فضا را کسل کننده می کند. مثلا می توانید کل اتاق را به رنگ سفید بگیرید اما سه سایه رنگی سفید استفاده کنید. 

فوت و فن های طراحان دکوراسیون

بافت به فضای خود اضافه کنید

بافت به اندازه رنگ مهم است، به ویژه اگر به پالت رنگی تک رنگ مانند تمام سفید یا تمام خاکستری علاقه دارید. در نگاه اول یک اتاق شبیه یک پالت رنگی تک رنگ به نظر می رسد، اما اگر دقیق تر نگاه کنید متوجه سایه های رنگی مختف و بافت های متفاوت در پارچه ها خواهید شد.

یک اتاق تمام سفید ممکن است دارای پرده های لینن، صندلی مخملی زیبا، کوسن های ابریشمی براق، صندلی های راتان، سبدهای کنفی، و یک کاناپه کتان باشد. تمام این عناصر به فضا بافت می دهند و به چشم زیبا می آیند، و فضایی گرم و غنی ایجاد می کنند. طراحی بیان گر شخصیت مالک خانه است، بنابراین از بافت ها، طرح ها، و رنگ هایی استفاده کنید که مورد علاقه شماست و اتاق شما را تبدیل به اتاقی منحصربه فرد می کند.  

به منسوجاتی که متناسب با سبک زندگی شما هستند توجه کنید. اگر در خانه کودک دارید، نباید از کاناپه هایی با رنگ روشن استفاده کنید بلکه بهتر است از کاناپه هایی چرمی یا تیره بهره ببرید. اگر به فضای لوکس علاقه دارید از پرده ها و کوسن های ابریشمی استفاده کنید.

سبک شما هر چه که هست، سعی کنید با استفاده از منسوجات متعدد در خانه، به فضای خود بافت اضافه کنید.

فوت و فن های طراحان دکوراسیون

یک مبل خاص به فضا اضافه کنید

یکی از اشتباهات رایج ما در طراحی خانه استفاده از چندین مبل کوچک در فضا است. استفاده از صندلی های پایه دار، میزهای پایه دار، و تعدادی زیادی وسایل کوچک دیگر باعث شلوغی فضا و سرگردانی چشم می شود.

به جای این که تمام تلاش خود را برای ترکیب وسایل انجام دهید، از یک کاناپه بزرگ، چند صندلی دامن دار (که پایه های آن مشخص نیست)، و یک یا دو مبل تک نفره ظریف با پایه های گرد استفاده کنید.

این فقط یک مثال است، اما به شما ایده ای در مورد ترکیب سبک ها و اندازه های متفاوت مبلمان می دهد تا فضای شما به تعادل برسد. حتی اگر شما بخواهید یک آپارتمان نقلی را طراحی کنید ایده های زیادی برای این کار وجود دارد.

اکثر طراحان پیشنهاد می کنند که حتی کوچک ترین اتاق ها هم باید داری یک وسیله بزرگ و خاص باشند، مانند یک گنجه یا کمد بزرگ. ترکیب وسایل بزرگ و کوچک نکته کلیدی در یک طراحی موفق است. این قانون در مورد وسایل تزئینی نیز صادق است.

فوت و فن های طراحان دکوراسیون

از سینی ها، کاسه ها، و سبدهای تزئینی استفاده کنید

طرحان عاشق استفاده از سینی ها، کاسه ها، و گاهی سبدهای تزئینی هستند تا چیدمانی خاص در فضا به وجود بیاورند.

برای ایجاد زیبایی در فضا، یک سینی طلایی براق را روی میز پذیرایی، میز کناری، و یا صندلی عثمانی بگذارید. بر روی سینی یک شمع زیبا، چند کتاب، و یا یک کاسه کوچک که در آن سنگ های رنگی وجود دارد قرار دهید. شاید این نکته های کوچک به چشم نیایند، اما باعث ایجاد زیبایی فضای شما می شوند.

اگر به فضایی رستیک علاقه دارید، از سبدهای کنفی استفاده کنید. سبدها ابزار تزئینی زیبایی هستند که می توانند بسیاری از بی نظمی ها را پنهان کنند. سعی کنید از این سبدها در اکثر فضاهای خانه استفاده کنید.

سینی ها می توانند به صابون ها، شامپوها، و دیگر وسایل موجود در حمام نظم دهند. پس حتما از این ایده استفاده کنید.

فوت و فن های طراحان دکوراسیون 

به هر اتاق گل اضافه کنید

دوباره به برد ایده ها نگاه کنید. چه چیزی می بینید؟ آیا در اکثر اتاق ها گل و گیاه می بینید؟

شاید این نکته ساده باشد، اما اضافه کردن گل و گیاه و وسایل طبیعی مانند سنگ های طبیعی به فضا جلوه ای خاص و کامل می  دهد. 

تعداد زیادی گل و گیاه وجود دارند که مراقبت از آن ها راحت است و اگر به موقع به آن ها آب بدهید و از آن ها کمی مراقبت کنید تا سال ها در خانه شما می مانند. اکثر طراحان توصیه می کنند که از گل های مصنوعی استفاده نکنید. اگر گل و گیاه خیلی باب میل شما نیست، از عناصر طبیعی استفاده کنید.

گل و گیاه گام پایانی در طراحی اتاق است و پس از انجام این کار هر کس که اتاق شما را ببیند با خود می گوید: «یک طراح داخلی این جا بوده است.»

فوت و فن های طراحان دکوراسیون 

شاید نتوانید یک طراح داخلی استخدام کنید، اما هم چنان می توانید اتاقی خاص و کامل داشته باشید. تمام این نکات کوچک گرد هم می آیند و یک فضای گرم و طراحی شده را به وجود می آورند. سعی کنید به فضا رنگ، بافت، مبل خاص، و عناصر طبیعی اضافه کنید.

اگر نتیجه نهایی دلخواه شما نبود از آن یک عکس بگیرید. دیدن عکس باعث می شود تا شما فضای خود را از زاویه دیگری ببینید و اشتباهات تان را متوجه شوید. به یاد داشته باشید که فضایی که طراحی می کنید خانه شماست و شما تنها کسی هستید که قرار است در آن زندگی کنید، بنابریان فضایی خلق کنید که به آن علاقه داشته باشد و نمایان گر علایق و شخصیت شما باشد.




موضوع مطلب :

ارسال شده در تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 93 مرداد 27 :: 5:29 عصر :: توسط : محمدامین

اگر در پاسخ به بعضی سوالات همسر خود دچار مشکل هستید با ما همراه باشید

در اینجا فوت و فن پاسخ به بعضی سوالات خانوم ها رو می آموزیم!

فوت و فن پاسخ دادن به سوالات خانم ها

آقایان در زندگی مشترک در بعضی مواقع با سئوالاتی غیرمنتظره و البته سرنوشت ساز از سوی همسرشان روبرو میشوند که لازم است پاسخی دلنشین و صد البته همسرپسند بدهند تا زندگی مشترک زناشویی همچون نقل ونبات به کامشان شیرین بماند. اما و اماااااا اگر پاسخ استاندارد آن را به درستی ندانند، حسابشان با کرام الکاتبین خواهد بود…

پس شما آقای محترم بدون هیچ افاده ای و به جای اینکه بگویید بلدم، بلدم، و بدور از هرگونه تصوری که هیچوقت در مقابل چنین سوالاتی قرار نمی گیرید، درس های زیر را عمیقا مرور کنید تا شاید بعدها به نتیجه برسید که اولویتش کمتر ار دروس تست زنی کنکور نیست…

                                                                 

 

درس اول:

• من رو چقدر دوست داری؟
خوب این سئوالی است که هر چند روز یکبار خانم ها می پرسند، جواب استاندارد آن فقط یک جمله است: “قد تموم ستاره ها”، دقت کنید اگر همسر دلبندتان هزار بار نیز این سئوال را بپرسد، جواب همان است که گفتیم، از پاسخهایی نظیر، به اندازه مامان جونم، به اندازه خواهر خوشگلم، به اندازه ماه شب چارده، به اندازه زن اولم،… و موارد مشابه به شدت پرهیز کنید که حسابتان با کرام الکاتبین است!

درس دوم:

• اگه من مریض بشم چیکار میکنی؟
خوب این سئوالی است که خانمها ممکن است حتی زمانی که کاملاً در صحت و سلامت هستند از شما بپرسند، جواب استاندارد آن فقط یک جمله است: “یکی از کلیه هایم را میفروشم و خرج درمانت می کنم!”، دقت کنید هیچگاه زیاده روی نکنید، فروش دو کلیه نشان دهنده خالی بندی شماست، همچنین اگر از فروش سایر اعضا و جوارح نظیر قلب، ریه، طحال … و نظایر آن استفاده کنید حسابتان با کرام الکاتبین است!

درس سوم:

• من زیباترم یا آنجلینا لوپز؟
خونسردی خود را حفظ کنید، خانمها گاهی برای آنکه میزان علاقه شما را به خود بسنجند از این سئوالات می پرسند، جواب استاندارد آن فقط یک جمله است: “آنجلینا لوپز دیگه کدوم خریه؟”، دقت کنید اگر این سئوال را با جوابی تشریحی پاسخ دهید حسابتان با کرام الکاتبین خواهد بود، اگر به جای “آنجلینا لوپز” از شخص دیگری نام برده شد، شما هم همان اسم را به کار برید، لیکن به جای خر از هیچ حیوان دیگری استفاده نکنید!

بیخ نوشت اخلاقی: به دلیل پرهیز از توهین به شخصیتی حقیقی از نام فرضی “آنجلینا لوپز” استفاده شده است!

درس چهارم:

• من رو بیشتر دوست داری یا مامانت رو؟
خانمها گاهی دست به مقایسه می زنند، جواب استاندارد این سئوال فقط یک جمله است: “خوب معلومه عزیزم تو رو !”،… دقت کنید اگر مامان جانتان در محل حضور دارد هیچ جوابی ندهید که حسابتان با کرام الکاتبین خواهد بود، در این صورت از روش یابو آب دادن استفاده کنید، به این شکل که محکم ماتحتتان را به زمین بکوبید و وانمود کنید که آنجایتان زخم شده است، تا همسرتان سوال را فراموش کرده و حواسش به جایی دیگر معطوف شود!

درس پنجم  :


• اگه من بمیرم چیکار میکنی؟
بندرت خانمها از این کارها میکنند، ولی ما احتیاطاً عرض میکنیم، جواب استاندارد این سئوال فقط یک جمله است: “من اون روز زنده نیستم که این خبر رو بشنوم!”،… دقت کنید، برای اینکه پاسختان اثر بخش باشد میتوانید یک پیاز بزرگ پوست بکنید، از پاسخهایی نظیر، نترس خانمها تا ما رو نکشند هیچ چیزیشون نمیشه، یا حالا کو تا اون موقع، یا بادمجون بم آفت نداره پرهیز کنید که حسابتان با کرام الکاتبین خواهد بود!

درس ششم:

• من برات میمیرم، تو چطور؟
خونسردی خود را حفظ کنید، موضوع جدی نیست، این فقط یک تعارف است و جواب استاندارد آن این است که یک چیزی روی تعارف بگذارید و به وی باز گردانید، مثلا: “من اول برات میمیرم، بعد ریز ریز میشم !”،… دقت کنید، اگر چیزی به آن اضافه نکنید، یا از جوابهایی نظیر من هم برات میمیرم، برو بابا حالت خوشه، ماشالا، ایشالا،… و موارد مشابه استفاده کنید آنوقت حسابتان با کرام الکاتبین خواهد بود!

درس هفتم:

• تا حالا هیچوقت عاشق شدی؟
خونسردی خود را حفظ کنید، تازه عروسان گاهی چنین سئوالی می کنند، دقت کنید اگر چه دروغ در ارائه آمار تورم واجب کفایی است، ولی در این مورد خاص واجب موکد است، جواب استاندارد این پرسش یک جمله است “عزیزم، تو اولین و آخرین عشق من هستی!”، دقت کنید از جوابهایی نظیر برو بابا حال نداری، و یا گشنگی نخوردی که عاشقی یادت بره،… و موارد مشابه پرهیز کنید که حسابتان با کرام الکاتبین خواهد بود!

درس هشتم:

• وقتی منو تو خواستگاری دیدی چه حالی داشتی؟
به اعصاب خود مسلط باشید، خانمها عاشق مرور خاطرات شیرین گذشته اند، جواب استاندارد این پرسش یک جمله است: “عزیزم ، قلبم به طپش افتاده بود !”، دقت کنید از طپش جاهای دیگر، نظیر لرزش ما تحت از مشاهده هیبت پدر زن، و یا تالاپ تولوپ قلبتان از وحشت مادر زن، و یا میزان مهریه و… موارد مشابه صحبت نکنید که حسابتان با کرام الکاتبین خواهد بود، به یاد داشته باشید هر گونه توضیح اضافی خطرات جانی در پی دارد!

درس نهم:

• تا حالا به من دروغ گفتی؟
راحت باشید، فکر کنید قصد اعلام نرخ تورم را دارید، اگر راستگو هستید که بی خیال، اگه دروغگو هستید که یه دروغ دیگه هم روش! ابروان خود را گره کنید و طوری که ماتحتتان مرتعش شود با قاطعیت بگویید: “دروغ؟؟… هرگز!!”،… مواظب باشید، اگر اشتباهاً اعضا و جوارحی که قرار بود یکی گره شود، و دیگری مرتعش شود عوض شود حسابتان با کرام الکاتبین خواهد بود… خطرناکه حسن! بترس از این امتحان دشوار.

درس دهم:

• حاضری سند خونه رو به اسم من بزنی!
نگرانی شما را درک میکنیم، در هر صورت حسابتان با کرام الکاتبین خواهد بود، از دست دادن شریک زندگی، یا پس انداز یک عمر کار شما را تهدید میکند!، این پرسش هیچ گونه پاسخ استانداردی ندارد، دستانتان را زیر چانه بگذارید، چروکهای پیشانی را در هم کشید، و به شکاف ترک روی دیوار خیره شوید و هیچ مگویید و در همان حال منزل را ترک کنید!…، مواظب باشید دستانتان را کجا میگذارید، کجایتان را در هم میکشید، و به کدامین ترک خیره میشوید.

درس یازدهم:

• حاضری سیگار رو به خاطر من ترک کنی؟
اگر سیگار میکشید این دستورالعمل یک عمر به شما کمک میکند، قیافه جدی و مصمم بگیرید و بگویید: “به خاطر تو جونم رو هم ترک میکنم!”، سپس یک پاکت خالی سیگار از جیبتان در آورید آن را مچاله کرده و به زمین بزنید، سپس از منزل خارج شوید و یک نخ سیگار دود کنید، دقت کنید این دستورالعمل را راجع به شیشه و کراک و… استفاده نکنید که حسابتان با کرام الکاتبین خواهد بود.




موضوع مطلب :

ارسال شده در تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 93 مرداد 27 :: 5:5 عصر :: توسط : محمدامین

 

 

کاریکاتور و تصاویر طنز , گرانی خودرو

کاریکاتور و تصاویر طنز , گرانی خودرو

کاریکاتور و تصاویر طنز , گرانی خودرو  

کاریکاتور و تصاویر طنز , گرانی خودرو

 

کاریکاتور و تصاویر طنز , گرانی خودرو

 

کاریکاتور و تصاویر طنز , گرانی خودرو

 

کاریکاتور و تصاویر طنز , گرانی خودرو

  کاریکاتور و تصاویر طنز , گرانی خودرو

 

کاریکاتور و تصاویر طنز , گرانی خودرو




موضوع مطلب :

ارسال شده در تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 93 مرداد 27 :: 4:50 عصر :: توسط : محمدامین

هر چه می توانید از اشتباهات دیگران چیزهای جدید بیاموزید. چون شما وقت کافی برای همه این تجربیات نخواهید داشت.     آلفرد شین ولد

تجربه چیزی نیستکه براییک مرد اتفاق می افتد بلکه عملی است که او در برابر آن اتفاق انجام می دهد.     آلووس لئونارد هکسلی

هیچ کاری وقت تلف کردن نیست اگر از تجربه آن با زیرکی استفاده کنید.     آگوستی رادین

هیچ پزشکی واقعاً زبردست نیست مگر اینکه یک یا دو مریض را کشته باشد.     هیندو پرورب

زمانیکه به چیزی احتیاج داریدو آنرا در اختیار ندارید تجربه ای با ارزش بدست خواهید آورد.

قضاوت خوب در اثر تجربه بدست می آید و اغلب تجربه از قضاوت بد بدست می آید.   ریتا مای بران

اگر می خواهید دموکراسی را بفهمید وقت کمتری را در کتابخانه با افلاطون بگذرانید و وقت بیشتری را با مردمدر اتوبوس بگذرانید.     سیمون استرانسکی

تجربه نامی است که هر کسی بر خطاهای خود می گذارد.     اسکار وایلد

تجربه همان چیزی است که باعث می شود شخص اشتباه جدیدی را به جای اشتباه قبلی مرتکب نشود.

در جوانی یاد می گیریم و در پیری می فهمیم.     ماری ابنر

زندگی هنر نقاشی کردن بدون پاک کن است.

جاده منتهی به عقل و دانایی؟

خوب این جاده هموار است و توضیح آن ساده:

اشتباه

و اشتباه

و دوباره اشتباه

اما کمتر

و کمترو کمتر می شود.     پیت هین(از کتاب جاده ای به سوی فرزانگی)

دنیا مدرسه شماست.     مارتین اچ. فیشر 

اگر می توانستیم تجاربه هایمان را بهاندازه ای که ارزش داشتند بفروشیم همه میلیونر بودیم.               آبیگیل ون بورن 

دانش اگر با تجربه همراه نشود کالایی کم ارزش است.      کلارنس دی

همه چیز گفته شده است ولی تا زمانیکه کسی نمی شنود ما ادامه می دهیم و دوباره از ابتدا شروع می کنیم.     آندره گید

      




موضوع مطلب :

ارسال شده در تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 93 مرداد 27 :: 3:35 عصر :: توسط : محمدامین

سلام .سلام به گرمی دست های شما دوستانی که به وبلاگ بچه تهرونی امده اند

هدف این وبلاگ سرگرم بودن شماست لطفآ پیشنهادات خوبتان را برای هرچه بهتر شدن وبلاگ ارسال

کنید. 

                                                                                                                             *محمد امین*




موضوع مطلب :

ارسال شده در تاریخ : یادداشت ثابت - دوشنبه 93 مرداد 14 :: 10:8 صبح :: توسط : محمدامین

پشتِ هر جمله ی “تعریف از خود نباشه”

 

یه “تعریف از خود” هست!


کتلت چیست؟

نوعی کباب کوبیدست فقط خستس….خسته !

میفهمی ؟ داغونه …

                                      

 ادامه مطلب...


موضوع مطلب :


ارسال شده در تاریخ : یادداشت ثابت - پنج شنبه 93 تیر 27 :: 7:54 عصر :: توسط : محمدامین

   ماه رمضون، ماه مهمونی خداست! وای حالا من چی بپوشم؟

اس ام اس سرکاری و پیامک های خنده دار ماه رمضان 1393




موضوع مطلب :

ارسال شده در تاریخ : یادداشت ثابت - سه شنبه 93 تیر 25 :: 3:42 عصر :: توسط : محمدامین
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ
آرشیو وبلاگ
پیوندها
صفحات وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 85803